CBD

Naučte sa relaxovať

Relaxace ve vaně je účinnější s Timme CBD koupelovou bombou

Žijeme rýchlu, dynamickú dobu, ktorá na nás kladie enormné nároky. Takmer každý z nás to pozná, že v snahe stíhať všetky pracovné úlohy a zároveň v snahe plniť si každodenné rodinné, rodičovské, či partnerské povinnosti, nás naše okolie ako aj my sami núti, siahať častokrát na dno svojich síl.

Poznáte ten stav, kedy sa cítite akoby vás prešiel válec? A to doslova a do písmena nielen po fyzickej, ale aj psychickej stránke, a tak je najvyšší čas zapnúť výstražné alarmy a zaveliť k ochrane…chce to relax! Pokúsme sa spoločne naučiť sa relaxovať.

Pod pojmom relaxácia nachádzame v slovníkoch nasledovné vysvetlenie, ide o uvoľnenie fyzického (svalového) alebo duševného napätia.  

Relaxácia sú činnosti, ktoré sa musíme učiť každý a postupne. Mnohí sa obávajú, toho, že ak chcú relaxovať musia to robiť pravidelne. Tu však treba podotknúť, že výhody prevyšujú všetky negatíva. Ak sa aj v začiatkoch budeme musieť učiť novým veciam, technikám, či obetovať tomu čas, pričom máme pocit, že ho vôbec nemáme odkiaľ vziať v už aj tak v našom nabitom režime, ide o čas pre seba, ktorý sa nám vráti. Výhodou je, že pokiaľ relaxačné zručnosti získame, nemusíme sa báť, že by sme ich stratili. Naučená schopnosť relaxácie nám umožní uvoľniť sa rýchlejšie a robiť si aj tzv. „bleskové relaxácie“. Následne môžeme upustiť od pravidelného cvičenia a relaxáciu si doprajeme vtedy, keď ju potrebujeme. Je na nás, akú formu relaxácie si zvolíme a ako si ju pre svoje potreby prispôsobíme. Mnoho ľudí si po osvojení návyku relaxovať už nevie predstaviť deň bez relaxácie.

Ak je človek psychicky alebo fyzicky unavený, má neodolateľnú chuť relaxovať. Je potrebné uvoľniť svaly od napätia a prestať intenzívne myslieť. Táto obranná reakcia tela nás ochráni pred preťažením. Naše povinnosti nám však často nedovoľujú spomaliť a ukradnúť si kúsok času pre seba. Myslíte si, že nemáme právo byť sebecký a dopriať si relax?

Áno, máme a urobte to skôr ako nastane okamih, kedy vám vaše vyčerpané telo vypovie poslušnosť a samé si vyberie nežiadúcu prestávku vo formu fyzického ochorenia, či psychického vychorenia.

Relaxácia zahŕňa komplex fyziologických a psychologických techník, špeciálnu stravu a dokonca aj iné podpory, napr. látky pôsobiace na človeka blahodarne. Dokáže ju zvládnuť každý, kto ovláda schopnosť postáť, zastaviť, reštartovať.

Relaxácia zahŕňa transformáciu reflexnej relaxácie na vedomý, vôľový akt. Pre väčšinu ľudí je relaxácia spôsobom, ako sa zotaviť zo stresovej udalosti, či už ide o náročný pracovný deň alebo silné negatívne emócie.

Tak ako sa naučiť zrelaxovať našu dušu? Naučiť sa psychicky relaxovať je prvou fázou poznania seba samého. V dnešnej dobe bohužiaľ robíme málokedy niečo, čo máme radi. Zvykneme žiť v rytme práca-domácnosť.

Aby ste sa naučili ochrániť vaše duševné zdravie, rozhodnite sa, čo by ste chceli robiť. Niekto možno miluje kreslenie, varenie, či pečenie koláčov, niekto by chcel napísať knihu, možno ste snívali o práci so zvieratkami. Dokonca to môže aj šport, či rekreačná turistika. Položte si otázku: „Čo mi chýba k relaxácii?“ Pozrite sa do svojho vnútra a určite nájdite odpoveď. Pozrite sa na svoj denný / týždenný rozvrh a vyhraďte si čas pre seba, aspoň jednu až dve hodiny denne, na úvod hoci aj pol hodinu.

Meditačné techniky a niektoré jogové praktiky vám tiež môžu napomôcť naučiť sa zrelaxovať. Skladajú sa zo súboru aktivít na dosiahnutie zaručeného výsledku: relaxácie a vnútorného pokoja. Začnite chodiť na jogu alebo začnite vykonávať nejaké relaxačné cvičenia doma. Relaxačné techniky sa všeobecne považujú za prospešné a môže ich využívať veľká časť populácie. Pomáhajú budovať odolnosť voči stresu, sú bojom proti nespavosti, nervozite, tréme a prispievajú k duševnej pohode.  

Relaxácia môže zahŕňať:

  • fyzickú aktivitu– pravidelný pohyb, turistika, šport, či prechádzky dokážu zázraky, vyplavujeme pri nich telu vlastný hormón endorfín, ktorý v nás navodzuje pocit šťastia;
  • masáž – jedna z najlepších možností ako zrelaxovať telo a vedomie. Ak nemáte dostatok času, či financií, nie je podmienkou ísť na masáže mimo domova, je to možné hoci aj na pracovisku v rámci krátkej prestávky. Môžete si zakúpiť napr. prenosný masážny prístroj, masážne krémy, či gély, výborná je aj antistresová guľa, či v horúcich dňoch aplikovať na zápästia studenú vodu na chladenie veľkých žíl k dosiahnutiu uvoľnenia organizmu;
  • správne stravovanie – k zabezpečeniu správneho pomeru živín a samozrejme pozitívneho vplyvu na naše celkové zdravie by strava mala obsahovať:
    1. čerstvú zeleninu a ovocie ako zdroj vlákniny (všestranný priaznivý vplyv)       
    2. ryby, najlepšie čerstvé (obsahujú fosfor, ktorý napomáha uvoľneniu svalov a jód, ktorý udržiava normálnu hormonálnu hladinu);                                                   
    3. strukoviny, orechy, pohánka a pšenica (zdroj horčíka  – prírodného antidepresíva); 
    4. mliečne výrobky, ryža, ražný chlieb, orechy a marhule (tieto potraviny obsahujú maximálne množstvo vitamínov B, ktoré stabilizujú mozgovú aktivitu a zvyšujú toleranciu stresu);
    5. sacharidy – najmä jednoduché cukry ako hroznový cukor, fruktóza, sú ľahko štiepateľné sacharidy, ktoré sú pre vyvážený príjem žiadúce – zemiaky, sladké ovocie a med (zdroj glukózy, ktorej nedostatok v tele spôsobuje napr. stav nervozity);
  • ochranu duševnej rovnováhy – naučte sa mať rád sám seba, vytvorte si okruh pozitívnych ľudí a priateľov, stretávajte sa s nimi a trávte čas príjemne, nabije vás to pozitívnymi zážitkami;
  • wellness aktivity– urobte si doma teplý kúpeľ s pridaním byliniek, morskej soli alebo aromatických olejov, či kúpeľovej bomby CBD na relaxáciu a uvoľnenie po náročnom dni. Uvarte si bylinný čaj, či iný osviežujúci nápoj, vyskúšajte oleje s CBD, CBG, CBN, ktoré potláčajú negatívne myšlienky, eliminujú stres a navodia pozitívne myslenie;
  • proti stresové dýchacie cvičenie – dýchanie je našou základnou životnou potrebou a dokáže nás dobre a rýchlo napojiť na naše telo. Preto ide o najrozšírenejšiu relaxačnú metódu. Dýchať musíme, no spôsob, akým dýchame dokážeme vôľou ovplyvniť a to následne prináša uvoľnenie zvyšku tela a psychiky (pre relaxáciu cez dych je obzvlášť užitočné dýchanie do brucha);
  • pasívny oddych – oddychujte nielen aktívne, ale aj pasívne, pokúste sa zrelaxovať svaly čo najviac. Ak mávate bolesti a opuchy nôh, vykladajte ich do vyvýšenej polohy, používajte chladivé masážne krémy a gély, rozmaznávajte svoje nohy – zaslúžia si našu pozornosť a iste sa nám odvďačia za starostlivosť v podobe „ľahkých nôh“;
  • spánok – kvalitný a dostatočný spánok je neodmysliteľnou súčasťou relaxácie. Je potrebné venovať pozornosť aj jeho dĺžke. Zdravé telo samo reguluje striedanie napätia a relaxácie a spánok je dôležitou súčasťou regenerácie organizmu. Nedokážete dobre zaspávať prirodzene? Čo vám zabraňuje relaxácií pred spaním? Môže to byť nevhodný vankúš, alebo matrac, nevhodný zvuk, napr. hluk z elektrospotrebičov, vrátene televízora, nevyvetraná, prekúrená miestnosť, či iné ovplyvniteľné faktory. Nie je potrebné ihneď siahať po liekoch na spanie, skúste upraviť všetky rušivé faktory, popr. vyskúšajte podporné činnosti, ktoré sme v krátkosti zhrnuli v článku, či vyskúšajte doplnky k skvalitneniu spánku v podobe prípravkov CBD Sleep oil. Možností je mnoho a je na vás nájsť tú správnu a vhodnú pre seba.    

Prečo potrebujeme relaxovať? Relaxácia ovplyvňuje pozitívne naše telo. V našich životoch máme množstvo napätia, vzrušenia a konfliktov. Relaxácia nám pomôže zbaviť sa negatívnych emócií. Včerajšie negatívne skúsenosti nie sú také vypuklé a ani tak bolestné po výdatnom spánku, ktorý je jednou z relaxačných možnosti. Ak ich potrebujete odstrániť skôr a dať sa do poriadku, napríklad pred ťažkou a dôležitou konverzáciou, skúste sa zamerať na dychové cvičenie, relaxovať aj tým, že sa len pohodlne posadíte a uvoľnite sa od vzrušenia a oslobodíte vašu myseľ.

Každý, kto sa chce naučiť relaxovať, mal by ovládať základné spôsoby, ako zmierniť fyziologický a emocionálny stres. Osoba, ktorá vie ako relaxovať a pracovať so svojim telom, pôsobí uvoľnene, sviežo a nikdy nebude vyzerať napäto, či strhane. A o to ide, žiť život naplno, no nie s cieľom prežívať, ale užívať si každú minútu.

Comments

There are no comments yet.

Napíš komentár