CBD

Jem zdravo a nechudnem. Prečo ?

uvodni zdrava

“ V práci mám na stole už len oriešky a keď mám chuť niečo jesť tak si dám už len to….“

“ Ja jem už len zdravé veci…“


“ Milujem pečivo, ale samozrejme zaobídem sa bez neho keď treba…“


“ Posledné jedlo jem o 17:00…“


“ Začala som piť nejaký prášok (čaj, detox, náhradu jedla…) a naozaj som schudla…“


“ Namiesto sladkostí si kupujem tie proteínové tyčinky / polomáčané ryžové chlebíky / müsli
tyčinky…“

Osobná trénerka a slovenská reprezentantka v kategórii Bikiny Fitness – Michaela Kanuščáková radí:

Pár viet zo zoznamu nezmyselných, ktoré často denno denne počúvam a sú taktiež príčinou nášho opakovaného zlyhávania. Keďže ale nechcem, aby tvorili veľkú časť tohto článku, tak som pre dnešok vybrala zopár asi najfrekventovanejších z nich. Povedala by som, že v dnešnej dobe plnej informácií by už malo byť drvivej väčšine z nás, ktorí sa o to chudnutie a formovanie postavy ako tak zaujímame, prípadne sa už nejaký ten čas točíme v bludnom kruhu jasné, čo je na hore spomenutých vetách ani nie zlé, ale nesprávne podané alebo nesprávne pochopené. Ak sa v tom bludnom kruhu nechceme točiť celý život, tak je myslím ľahšie si tie informácie raz a navždy naštudovať, overiť a vedieť, že to čo robím, má konečne hlavu a pätu. Ale žiaľ, realita je zväčša iná. A moja skúsenosť je taká, že my sa radšej v tom bludnom kruhu točiť budeme, namiesto tej druhej logickej možnosti, ktorú som spomenula. Väčšina žien aj dnes ani len netuší, o čom chudnutie vlastne je, na čom je ten proces chudnutia, redukcie tuku založený, čo je nevyhnutné a čo naopak nevyhnutné nie je. A táto situácia je vzhľadom na to, že práve tá väčšina žien sa takmer celý svoj život o nejaké chudnutie, formovanie, či zmenu kompozície postavy permanentne celý život snaží, smutná…
Týmto článkom určite nechcem ani náhodou navodiť pocit, že správne stravovanie vzhľadom na náš cieľ je celá veda, ale zároveň sa s bežnými ženami denno denne stretávam a mám možnosť vidieť, ako sú zamotané v pavučine informácií, ktoré nevedia triediť a selektovať (a úprimne, vzhľadom na články uverejňované v rôznych ženských časopisoch či blogoch sa ani nečudujem a tak je tu na mieste spomenúť, že čítať a sledovať treba blogy, časopisy, stránky a ľudí, ktorí tým nejaký ten piatok žijú, majú výsledky a vedia o čom hovoria…). Niektoré o tom žiadne informácie ani nemajú a ich znalosti v tejto oblasti sú na úrovni: „….jedna pani povedala…“ a „….na bazáre pre ženy ponúkajú nejaký detox na chudnutie, má s tým prosím niekto skúsenosti ?…“ Takže, stručný predslov by aj bol a verím, že mnohé ste zvedavé čo je vlastne na hore spomenutých vetách také nesprávne, zavádzajúce. A zrejme ste nejakú z tých viet aspoň raz v živote použili aj vy, však ?

  1. Na čom je založené hubnutie
  2. „Zázračné detoxy“
  3. Aj zdravé potraviny majú kalórie
  4. Nevzdávajme sa vecí, ktorých sa vzdávať nemusíme
  5. Môžem jesť aj po 20:00?
  6. „FIT“ potraviny
zdravá strava

Na čom je založené hubnutie

Tak aspoň v krátkosti: Chudnutie je založené na veľmi jednoduchom princípe a tým je kalorický deficit. To znamená, že musíš viac energie vydať, ako jej prijať (v jedle). Veľké, jediné a nemenné tajomstvo odhalené! Logicky (nelogicky príklad), ak chceš, aby voda z vane odtiekla, ale zároveň do nej voda aj tečie, tak v konečnom dôsledku musí do vane tiecť menej vody, ako z nej odteká.

Môj tip: Pridaj si do jedla pár kvapiek CBD Denného oleja, ktorý sa postará o tvoju psychickú a fyzickú pohodu. Chudnutie ti určite pôjde o kvapku lepšie.

„Zázračné detoxy“

A teda tajomstvo detoxu, zázračného prášku či čaju: ak nejakým čajom či nápojom, ktorý má cca 100 kalórií nahradíš jedlo, v ktorom by si normálne za bežných okolností prijala 600 kalórií, tak prijmeš zrazu o 500 kalórií menej! Alebo ak k zakúpenému detoxu dostaneš aj jedálniček, vďaka ktorému si v kalorickom deficite, tak chudneš vďaka tomu, že si v kalorickom deficite a ten detox či čaj môžeš vyhodiť (ak pre teba nemá iné benefity).

Aj zdravé potraviny majú kalórie

A dostávame sa k ďalšej často vyslovenej vete: prečo, keď jem zdravo, stále nechudnem? Pretože aj zdravé potraviny majú kalórie a zväčša nie menej ako tie nezdravé, občas aj viac. Samozrejme, zdravé potraviny sú nutrične bohaté, majú vitamíny a minerály a obohacujú tvoj život a zdravie omnoho viac ako tie na opačnej strane. Ale len tým, že konzumuješ výlučne zdravé potraviny bez toho, aby si bola v kalorickom deficite jednoducho neschudneš. Ja viem, smutné…

A čo tie zdravé natur nepražené a nesolené oriešky ? Namiesto dezertu už pojedáš v kancelárii alebo večer pri telke len oriešky, tak rapídne si zmenila svoj život a stále nič ? Tak opäť smutná správa, ktorá nadväzuje na informáciu vyššie, oriešky sú síce zdravé, ale keďže obsahujú najmä tuk, sú aj veľmi kalorické a predpokladám že asi rovnako ako ten dezert (aj keď samozrejme, opakujem, majú ďaleko viac benefitov ako spomenutá sladkosť).

Nevzdávajme sa vecí, ktorých sa vzdávať nemusíme

Ďalší zo spomenutých bodov je, že sa zbytočne vzdávame vecí, ktorých sa vzdávať absolútne nemusíme a robíme si to tak ťažšie, nezvládnuteľnejšie a len si celý proces chudnutia nastavujeme na rýchly zánik. Logicky, ak si zakážeš všetko, čo máš rada a naordinuješ všetko, čo ti nechutí, tak hádaj ako dlho to potiahneš? Nemusíš sa toho zrieknuť, len menej vhodné jedlá trošku obmedz, zaraď do jedálnička viac tých prospešných a nutrične bohatých, pripravuj si to všetko tak, aby ti to chutilo a aby to pre teba nebolo ako za trest, dodržiavaj mierny kalorický deficit, prípadne kalorickú rovnováhu, zaraď do života pohyb a potiahneš to týmto štýlom aj… navždy, prečo nie?

Môžem jesť aj po 20:00?

To naozaj ješ aj po 20:00? Tak z toho sú ľudia bežne prekvapení. Ja som zas prekvapená, že sú z toho prekvapení… A prečo nie? Dané jedlo nemá o 20:00 viac kalórií ako malo o 10:00. Samozrejme, som za, ak prijmeme viac energie z jedla vtedy, keď ju viac potrebujeme a to v práci, pred alebo po tréningu. Ale v prvom rade si to zariaď tak, aby ti to vyhovovalo.

„FIT“ potraviny

A čo tá proteinová či müsli tyčinka? Častokrát ich konzumujeme z presvedčenia, že z takýchto vecí sa nepriberá. Ale keďže ste sa dočítali až sem, tak už tušíte, že aj tá má kalórie (väčšinou aj viac ako klasická sladkosť a zistíš to jednoducho, ak si porovnáš tabuľku nutričných hodnôt na obale). Dokonca kalórie, ktoré sa taktiež rátajú majú aj tie potraviny s veľkým nápisom FIT. Aj recepty „bez výčitiek“. Som za, ak si tú tyčinku kupuješ nie v domnienke, že kalórie z nej sa proste niekam zázračne vyparia, ale z dôvodu, že je lepšie prijať niečo, kde je aj pridaná bielkovina, (proteín) prípadne dnes populárne „zero“, ktoré majú menej sacharidov a pridané bielkoviny – to áno, to je lepšia možnosť ak si na to, čo ješ, dávaš pozor a snažíš sa prijmať menej cukru a viac bielkovín v strave. Prípadne, kľudne aj sacharidovú müsli s veľkým množstvom cukru, len nech o tom vieš a nech nežiješ v sebaklame, že netušíš prečo nechudneš.

A aby som vás neunudila a aby ste boli schopné všetky tieto informácie nasať, tak vás nimi na dnes viac zaťažovať nebudem. Pevne verím, že som vám vysvetlila aspoň pár skutočností, v ktorých sa možno vedome, možno nevedome klameš, prípadne si o nich ani len netušila a možno aj teba tieto presvedčenia brzdia v progrese a snahe zredukovať nejaký ten tuk.

Už „len“ to aplikovať a šíriť ďalej !

Autor: Fitness Coach a IFBB Bikiny – Michaela Kanuščáková

Prečítajte si tiež: Recept – Nápoj na imunitu

homepage banner TIMME CBD oleje 2022 1440x700 v032
Comments

There are no comments yet.

Napíš komentár