Tipy na cvičenie

Preskáč sa k postave snov pomocou švihadla! Tipy na efektívny tréning.

Žena skákající přes švihadlo | Timme

Keď sa povie švihadlo, čo sa ti premietne v mysli ako prvé? Radosť z pohybu pri skákaní pomocou neho? Kto by si nepamätal na detstvo s touto pomôckou? Kto z nás nemal doma kedysi aspoň jedno, také retro s drevenými rúčkami a s akoby šnúrou na priadlo? No a ruku na srdce, preskákali sme na ňom nejedno popoludnie pred blokom, či na ulici celé prázdniny u babky na dedine a spolu s ostatnými zažívali zábavné chvíle.

Švihadlo je in aj dnes. Hoci si už získal nejaké životné skúsenosti ,rozumej, je ti o nejaký ten rôčik viac, švihadlo ťa aj dnes vie opäť pri skákaní zaviesť do spomienok a zároveň ti dopomôcť k tomu, aby si sa hýbal. Dokonca ti ponúka pri jeho rekreačnom využití nové spoločné športové zážitky, hoci aj s tvojimi deťmi, či v rámci teambuildingu vo firme na športových hrách. A to nie je jediný dôvod, prečo sa k nemu nevrátiť. Môže sa totiž stať, tvojim skvelým pomocníkom pri premene za vysnívanou postavou. Ako? Hovoríš si, ako by švihadlo dopomohlo k premene mojej postavy?

V úvode je potrebné povedať, že techník na skákanie so švihadlom je viac. Samozrejme aj švihadlá podliehajú módnym trendom, samotný vývoj prináša novodobé dizajny a druhy švihadiel.

Žena skákající přes švihadlo | Timme

Pred cvičením – skákaním, je treba myslieť na to, že by si mal byť rozcvičený, napr. pomocou strečingu. Strečing je dôležitý pred každou pohybovou aktivitou. Aj vďaka nemu  predchádzaš úrazom.

Ďalším dôvodom zranení býva monotónne skákanie iba jedným spôsobom. Je dôležité, aby boli svaly a kĺby zaťažované rovnomerne, inak budú preťažené.

Pri nesprávnej technike sa zas môžu dostaviť bolesti kĺbov či chodidiel. To by ťa mohlo odradiť.

Preto je žiadúce mať pestrý tréning a poznať správnu techniku. Môžeš skákať na jednej nohe, znožmo, vpred alebo dozadu. Správna technika skákania cez švihadlo však má isté zásady:

  1. vedome zapájaš do cvičenia svaly
  2. máš rovný chrbát
  3. dýchaš zhlboka
  4. zatláčaš brucho mierne dovnútra a neprehýbaš lakte
  5. odrážaš sa z prednej časti svojich chodidiel.

PRIPRAVILI SME SI PRE TEBA NIEKOĽKO VARIANT SKÁKANIA, KTORÉ MÔŽU OBOHATIŤ TVOJ TRÉNING

Ak nechceš iba skackať a snívať o peknej postave, máme pre teba niekoľko tipov ako sa preskákať s našim TIMME vysokorýchlostným švihadlom k postave snov. Všetky cviky odporúčame vyskúšať v dĺžke 30 – 60 s v závislosti od tvojej aktuálnej kondície.

1. Cvik: SKOKY NA ŠPIČKÁCH ZNOŽMO

Nohy drž pri skákaní celý čas pri sebe. Pri každom dopade sa dotkni špičkami zeme a päty nechaj vo vzduchu.

2. Cvik: STRIEDAVÉ SKÁKANIE

Jednu nohu polož na zem mierne dopredu pred druhú nohu a takúto pozíciu udržiavaj aj pri skákaní. Nohy odporúčame striedať po určitom časovom intervale.

3. Cvik: SKOKY NA JEDNEJ NOHE

Jedna noha bude pri skokoch zdvihnutá v miernom zanožení. Dávaj si pozor, aby sa o ňu švihadlo nezachytávalo. Cez švihadlo skáč na druhej nohe. Nohy odporúčame striedať po určitom časovom intervale.

4. Cvik: SKOKY S VYSOKÝMI KOLENAMI

Pri preskokoch cez švihadlo nohy striedaj a snaž sa vždy jednu nohu zdvihnúť kolenom čo najvyššie k hrudníku.

5. Cvik: SKOKY S RUKAMI DO KRÍŽA

Skáč znožmo a pri každom výskoku pred sebou prekríž ruky tak, akoby si sa chcel objať. Kolena zdvíhaj vysoko, aby sa ti o nohy nezachytilo švihadlo.

6. Cvik: RÝCHLY ŠPRINT

Počas preskokov striedaj jednu nohu s druhou. Imituj rýchly beh.

Čo tak skúsiť intervalový tréning? Intervalové tréningy sú skvelé na rýchle získanie fyzickej kondície, zrýchlenie metabolizmu a rýchle pálenie tukov. Skákanie cez švihadlo si môžeš v tomto prípade rozdeliť na intervaly, budeš striedať dynamickú fázu – skákanie vo vysokej intenzite s fázou odpočinku – skákaním v ľahkom a voľnom tempe, to znamená, že budeš cvičiť s obmenami. Môžeš začať napr. s 30 s intenzívnym skákaním, ktoré budeš striedať so skákaním v ľahkom tempe počas ďalších 30 s. Odporúčame zopakovať aspoň 8x za sebou. V závislosti na tvojej fyzickej kondície si dĺžku jednotlivých intervalov postupne predlžuj.

Žena skákající přes švihadlo | Timme

Pri cvičení so švihadlom môžeš ísť aj nemenným tempom, tu sleduj čas. Taktiež si môžeš počítať jednoducho len počet skokov. Je na tebe, ktorý spôsob si vyberieš.

Švihadlo patrí medzi najefektívnejšie cvičebné pomôcky. Skákanie cez švihadlo je kardio šport, pri ktorom páliš rýchlo a efektívne svoje tukové zásoby. Skákanie  pomocou švihadla má mnohé výhody pre celé telo, od spevnenia všetkých častí až po zabezpečenie správnych funkcií tela.

Pokiaľ cez švihadlo skáčeš pravidelne, spevňuješ a tvaruješ nielen dolnú časť tela, ale aj  svaly paží a chrbta. Vďaka švihadlu si zlepšíš koordináciu, posilníš kardiovaskulárny systém, zvýšiš kondičku aj fyzičku.

Ide o priestorovo a časovo nenáročnú športovú aktivitu, ktorú sa oplatí zaradiť do cvičebného plánu.

Švihadlo je skvelý pomocník taktiež na zahriatie tela a prípravu na samotný tréning. Po silovom tréningu sa hodí ako skvelé kardio cvičenie na vyrysovanie svalov.

Na záver je potrebné povedať, že je dôležité myslieť na správnu techniku, lebo len pri nej má cvičenie očakávaný efekt. Švihadlo patrí do rúk začiatočníkov, skúsených, ale aj  profesionálnych športovcov. Ide o výbornú cvičebnú pomôcku.Všetky nami uvedené cviky môžeš odcvičiť kdekoľvek. Pokojne ich zaraď k iným cvikom na doma a s pomocou tejto lacnej efektívnej cvičebnej pomôcky sa preskáč k vytúženému úspechu, postave tvojich snov.

Comments

There are no comments yet.

Napíš komentár